Sklandžiam svetainės veikimui, jūsų naršymo patirties gerinimui naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę „Sutinku“ arba naršydami toliau sutiksite su slapukų įrašymu. Skaityti daugiau

3 priežastys, kodėl sportininkai neturėtų ignoruoti kojų pratimų

Jeigu egzistuoja viena kūno dalis, kurią pakankamai dažnai pamiršta atletai ir sporto entuziastai, tai yra kojos.

Kojų pratimai daugumai žmonių yra patys nemėgstamiausi. Tačiau, iš tikrųjų, tokie pratimai yra vieni iš svarbiausių. Tiems, kurie nori pagerinti savo fizinius rezultatus, užsiauginti didesnę raumenų masę ar sustiprinti kūną, kojų pratimai yra paskutinis dalykas, kurio turėtumėte atsisakyti.

3 priežastys, kodėl neturėtumėte ignoruoti kojų pratimų

1 priežastis: raumenų ir kaulų sveikata

Galite gerti ir valgyti tiek baltymų ir kalcio kiek norite norėdami turėti sveikus kaulus, tačiau jeigu jūsų kojos nėra pakankamai tvirtos, problemų išvengti tikrai nepavyks. Įsivaizduokite stalą su silpnomis kojomis. Taip, jūs supratote – balanso stoka ir subyrėjimo rizika jeigu bus uždėtas per didelis kiekis ar panaudota per stipri jėga. Tas pats galioja ir jūsų kojoms. Jos kartu su nugara ir liemeniu suformuoja būtiną palaikymo sistemą visam kūnui ir pagerina jo balansą. Silpnos kojos ne tik sumažina jūsų galimybes atlikti įvairiausius pratimus ir kūno balansą, bet ir padidina traumų, tokių kaip lūžis, šansus. Jeigu esate moteris, kojų pratimai yra dar svarbesni, kadangi moterys yra labiau linkusios į degeneracinius kaulų susirgimus, tokius kaip osteoporozė, kuomet tokie pratimai kaip pritūpimai ar įtūpstai padidina kaulų tankį. Niekas nenorėtų, jog koks nors nukritimas sulaužytų jūsų kaulą ir nebeleistų jums daugiau sportuoti. Yra būdų, kuomet galima toliau sportuoti po patirtos kojos lūžio traumos, tačiau tai yra ypatingai sunku. Išvada tokia, kad stipresnės kojos jūsų kūną paverčia stipresniu.

2 priežastis: geresnis produktyvumas ir motyvacija

Labiau tiesioginė trumpų pasivaikščiojimų ryte ar trumpų sprintų treniruočių nauda yra puikiai žinoma. Tačiau dalis žmonių yra linkę ignoruoti platesnę prasmę, o tarp šių žmonių pasitaiko ir sportininkų. Sumažėjęs kortizolio bei streso lygis yra puikūs motyvatoriai ir ženkliai padidina produktyvumą.
Sprintas anksti ryte netgi gali pakeisti pakankamai ilgą kardio kurią atliktumėte salėje. Ir ar žinote kuri kūno dalis stiprėją vaikštant ar bėgiojant ryte? Jūsų kojos! Tad akivaizdu, jog geriausias būdas gauti kuo daugiau naudos iš ėjimo ar bėgimo yra kojų sustiprinimas tam, kad jūsų nekamuotų nuovargis. Tiesa sakant, bėgiojimas yra puikus būdas išlaikyti formą, ypatingai jeigu esate distancijų bėgikas.

3 priežastis: geresni kūno kontūrai

Ne paslaptis, jog moterims patinka vyrai, kurie turi gražias bei ištreniruotas kojas. Nesakau, jog turėti vyriškas kojas turėtų būti kiekvienos moters tikslas, tačiau gražios formos yra svarbios norint atrodyti patraukliai. Didelė viso to dalis yra subalansuotas viso kūno treniravimas. Gero sudėjimo pečiai bei krūtinė (vyrų atveju) bei išlenktas liemuo (moterų atveju) turi būti kartu su sveikomis bei atletiškomis kojomis. Atsižvelgus į tai, kad dauguma sportinių drabužių yra aptempti, formos išlaikymas tampa dar svarbesnis.

Keletą svarbių patarimų:

Jeigu planuojate rimčiau kreipti dėmesį į savo kojas, ką visą tai paskaičius ir turėtumėte daryti, atsižvelkite į šiuos patarimus:

• Žinokite savo tikslus – jeigu esate bėgikas, tuomet turėtumėte atlikti daugiau pratimų, skirtų sustiprinti kojas.
• Efektyvus pratimai kojoms yra pritūpimai, "deadliftai", įtūpstai, bei tie patys pratimai, tik su viena koja. Rinkitės pratimus be svarmenų tam, kad stiprėtų ir jūsų liemuo.
• Neprisidėkite per daug svorio ar nebėkite per greitai tol, kol neperpratote visos rutinos – tai gali padidinti tikimybę gauti traumą.
• Jeigu abejojate, pasitarkite su treneriu.