Registracija per Facebook
  • Valiuta:
    • $ - Doleris

Ar sportuojant užtenka tik sveikai maitintis?

2019-08-20

Sportuoti kiekvienas pradedame dėl skirtingų priežasčių. Galbūt norime sulieknėti, pagražinti kūno linijas, pagerinti fizinę formą ar tiesiog gyventi sveikiau. Tačiau, nepaisant noro gyventi sveikai, sportuojantieji dažnai susiduria su įvairių naudingų medžiagų trūkumu organizme. Taigi, šiame įraše aptarsime, ar aktyviai sportuojant pakanka sveikos mitybos bei kokių veiksmų dar reikėtų imtis norint išlikti sveikiems.

 

Greitas gyvenimo ritmas

Sakoma, kad mūsų gyvenimo ritmas vis greitėja, o ir nepanašu, kad artimoje ateityje tai galėtų pasikeisti. Jei kas dieną ne tik reguliariai sportuojate, bet ir daug dirbate, esate užsiėmę, nuolat skubate ir dažnai neturite laiko tinkamai pavalgyti, yra didelė tikimybė, kad jums trūksta įvairių vitaminų bei mineralinių medžiagų. Taip yra dėl to, kad daug sportuodami intensyviai prakaituojame, o su prakaitu iš kūno pašaliname įvairias medžiagas bei mineralus. Be to, dažnai užsiėmę kasdieniais rūpesčiais nesusimąstome, kad įvairūs papildai sportui galėtų lengvai panaikinti medžiagų trūkumą ir netgi pagerinti sportuojant pasiekiamus rezultatus.

 

Svarbu gerti pakankamai vandens

Situacija turėtų stipriai pagerėti, jei gersite pakankamai vandens. Taip sumažės dehidratacijos rizika, jausitės sveikesni ir žvalesni. Kuo daugiau prakaituojate, tuo didesnį skysčių organizme kiekį reikės atstatyti. Vidutiniškai per dieną rekomenduojama išgerti nuo 6 iki 8 stiklinių skysčių. Reikėtų stengtis, kad kuo mažiau iš jų būtų saldūs bei gazuoti. Taip pat reikėtų atkreipti dėmesį, kad naudingiausia būtų gerti ne tik paprastą vandenį, bet dėmesį skirti ir mineraliniam, įvairių naudingų medžiagų prisotintam vandeniui.

 

Papildai sportui

Būdas, padėsiantis spręsti aukščiau išvardintas maistinių medžiagų trūkumo problemas – įvairūs papildai, skirti sportuojantiems. Kokių papildų jums reikės, priklausys nuo to, dėl kokių priežasčių sportuojate ir ką tikitės pasiekti. Bandantiems numesti svorio ir pagražinti kūno linijas tiks išrūgų baltymų papildai. O jei siekiate priaugti raumenų masės, patartina vartoti baltymų ir angliavandenių mišinius, kurie suteiks jūsų raumenims reikalingų „statybinių medžiagų“.

 

Puikus skonis – savaime suprantama

Jei dvejojate dėl papildų skonio, jaudintis tikrai nevertėtų. Šiuolaikiniai baltymų papildai pasižymi itin maloniais šokolado, vanilės, bananų, braškių ir kt. skoniais. Dar vienas tokių papildų privalumas – juos itin patogu ir lengva naudoti. Išrūgų baltymus galėsite gerti kaip kokteilį su vandeniu ar pienu, su vaisiais, dribsniais ar riešutais. Taip pat juos galėsite naudoti kaip ingredientą gamindami naminius ledus ar sveikuoliškus batonėlius, kurių nereikia kepti. 

 

Tad mūsų atsakymas į klausimą, ar sportuojant užtenka tik sveikai maitintis, yra ne – daugeliu atvejų to tikrai negana. Dažniausiai intensyviai sportuojančiam žmogui reikalingi ir įvairūs papildai sportui, kurių tipas ir rūšis, kaip jau minėjome, priklausys nuo to, kokių rezultatų norite pasiekti.  

Sklandžiam svetainės veikimui, jūsų naršymo patirties gerinimui naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę „Sutinku“ arba naršydami toliau sutiksite su slapukų įrašymu. Skaityti daugiau
Sutinku Sutinku