Registracija per Facebook
  • Valiuta:
    • $ - Doleris

Geriausi baltymų šaltiniai sportuojantiems

Liesa mėsa

Mėsoje ir kituose gyvulinės kilmės produktuose galima rasti visas būtinąsias aminorūgštis, kurių pats organizmas nesintetina. Jei nesate vegetarai, veganai ar dėl kitos priežasties atsisakę tokio maisto, rekomenduojama rinktis liesesnes jo versijas. Vištienos krūtinėlė, kalakutiena, jautiena, triušiena – vertinga mėsa, kurioje gausu baltymų. Valgant ją neapsunkinama širdies, kraujagyslių ir skrandžio veikla. Tam, kad mėsos patiekalai būtų dar naudingesni ir sveikesni, juos ruošiant patartina naudoti minimalų aliejaus ar kitų riebalų kiekį.

 

Žuvis ir jūros gėrybės

Tiek užsiimant aktyvia fizine, tiek gyvenant pasyviau vertinga savo racioną papildyti žuvimi ir kitomis jūros gėrybėmis. Tai puikūs baltymai sportui. Be to, valgydami lašišą, menkę, tuną, krevetes gausite ir sveikatai itin naudingų omega-3 riebalų rūgščių. Pastarosios suteikia ir didesnį sotumo jausmą. Tam, kad išvengtumėte kenksmingų konservantų, patartina rinktis šviežius arba šaldytus produktus.

 

Ankštinės daržovės

Tiems, kurie vengia arba iš viso nevartoja gyvulinės kilmės produktų, svarbu ieškoti alternatyvų. Tiesa, pastarųjų yra pakankamai nemažai: pupelės, žirniai, lęšiai, avinžirniai ir kitos ankštinės daržovės. Juose gausu baltymų ir kitų vertingų medžiagų. Siekiant maksimalaus jų pasisavinimo, rekomenduojama kartu valgyti ir įvairias kruopas, pavyzdžiui, grikius, ruduosius ryžius ir pan.

 

Pieno produktai

Jei nesate tie, kurie netoleruoja pieno produktų, drąsiai juos įtraukite į savo mitybą. Vien jau tai, kad baltymai sportui dažniausiai yra gaminami iš natūralių išrūgų, parodo didelę jų naudą užsiimantiems aktyvia veikla. Jogurtas, varškė, sūris, kefyras dar ir turi gerųjų bakterijų, svarbių geram virškinimui ir stipriai imuninei sistemai. Siekiant išvengti papildomo cukraus ir kalorijų, patariama rinktis kuo natūralesnius, nesaldintus produktus.

 

Baltymų nauda ir pagrindinės funkcijos

Žinant pagrindines baltymų funkcijas ir naudą, dažniausiai dar labiau norsi vartoti jais praturtintą maistą. Aminorūgštys – pagrindinė raumenyse esančių baltymų sudedamoji dalis. Sportuojant jos naudojamos energijos užtikrinimui ir turi didelę reikšmę raumenų veiklai. Iš karto po ilgos, intensyvios fizinės veiklos kūnas automatiškai pereina į atsistatymo fazę (prasideda anaboliniai procesai). Ši organizmo būsena labai priklauso nuo aminorūgščių prieinamumo ir hormoninių signalų. Su maistu ar papildais gaunami baltymai sportui padeda raumenims atsistatyti. Didesniam efektyvumui kartu patartina vartoti ir angliavandenius.

 

Elektroninėje „Ambermix“ parduotuvėje galite rasti didelį papildų sportui pasirinkimą. Proteinas, gaineriai, BCAA, vitaminai ir mineralai – įsigykite tai, ko reikia būtent jums. Judėjimas – tai bene geriausias būdas išlikti stipriems ir sveikiems.

Sklandžiam svetainės veikimui, jūsų naršymo patirties gerinimui naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę „Sutinku“ arba naršydami toliau sutiksite su slapukų įrašymu. Skaityti daugiau
Sutinku Sutinku