Sklandžiam svetainės veikimui, jūsų naršymo patirties gerinimui naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę „Sutinku“ arba naršydami toliau sutiksite su slapukų įrašymu. Skaityti daugiau

Išrūgų baltymai: geriausias gidas pradedantiesiems

Ne visi baltymai yra vienodi.
Kai kurios baltymų rūšys, kaip pavyzdžiui išrūgų baltymai, yra geresnės už kitas.
Išrūgų baltymai turi neįtikėtiną kiekį nepakeičiamųjų aminorūgščių, kurios yra sugeriamos greitai.
Daugelis tyrimų parodė, kad šie baltymai gali padėti padidinti jėgą, užsiauginti raumenų masės bei numesti didelį kiekį kūno riebalų.
Tačiau...išrūgos yra kur kas daugiau negu baltymai. Jos turi ir kitų maistingų medžiagų, iš kurių kelios turi veiksmingą biologinį poveiki mūsų organizmui.
Išrūgų baltymai taip pat turi naudos siekiant kovoti su depresija, kraujospūdžiu, cukraus kiekiu kraujyje, bei padeda gydyti tam tikrus ŽIV ir vėžio simptomus.
Tiesa sakant, tai yra vienas iš geriau papildų pasaulyje.
Čia yra pateiktas detalus straipsnis apie išrūgų baltymus... kas tai yra, kaip tai veikia bei kaip tai gali padėti jums pasiekti norimų rezultatų.

Kas gi yra išrūgų baltymai?

Išrūgų baltymai yra baltymų, atskirtų nuo išrūgų, mišinys. Išrūgos yra skystoji pieno dalis, kuris atsiskiria gaminant sūrį.
Pienas turi du pagrindinius baltymus – kazeiną, kuris sudaro apie 80 procentų, bei išrūgas, kurios sudaro 20 procentų.
Išrūgos yra randamos skystoje pieno dalyje. Gaminant sūrį, riebiosios pieno dalys pradeda tirštėti, o išrūgos atsiskiria kaip atskiras produktas.
Jeigu kada nors atsidarę jogurto pakuotę matėte viršuje esantį skystį, tai yra išrūgos.
Sūrio gamintojai anksčiau jas išmesdavo, tačiau nesenai buvo nustatyta, kad išrūgos turi vertę.
Po atskyrimo nuo sūrio išrūgos turi praeiti tam tikrus procesus, kol tampa tuo, ką žmonės laiko išrūgų baltymais... milteliai, kurie dedami į kokteilius, maisto pakaitalus ir baltymų batonėlius.
Patys baltymai nėra labai skanūs, todėl jie sumaišomi su kitais skoniais. Šokoladas, vanilė, braškės yra tarp populiariausių.

Vartojant išrūgų baltymus galite patogiai pridėti 25-50 gramų baltymų prie sau įprastos kasdienės porcijos. Tai gali būti svarbu kultūristams bei tiems, kurie dažnai lankosi sporto salėse. Naudos gali gauti ir tie, kurie nori numesti svorio arba suvartoti daugiau baltymų.
Daugumų išrūgų baltymų su skoniais yra pakankamai skanūs ir gali būti naudojami gaminant sveiką kokteilį.

Išrūgų baltymų papildai gali padėti padidinti jūsų suvartojamą baltymų ir BCAA kiekį

Baltymai yra svarbiausia dali, statanti žmogaus kūną.
Jie naudojami įvairiems svarbiems dalykams – menkiems ir labai svarbiems.
Tai apima sausgysles, organus, odą... taip pat hormonus, fermentus, neuronų tranzmitorius bei įvairiausias molekules.
Baltymai taip pat kuria susitraukiančius elementus raumenyse.
Baltymus sudaro aminorūgštys – mažesnės molekulės, kurios sujungtos tarpusavyje kaip karoliai ant virvutės.
Kai kurias aminorūgštis gamina kūnas, tuo tarpu kitas mūsų organizmas gauna iš maisto. Tas, kurias gauname iš maisto, nuspręsta vadinti "nepakeičiamosiomis" aminorūgštimis.
Baltymai, suteikiantys organizmui visas nepakeičiamąsias aminorūgštis yra geriausi... išrūgų baltymai yra pilni šių rūgščių.
Ypatingai daug galima rasti šakotos grandinės aminorūgščių (angl. BCAA), tokių kaip liucinas, bei didelis kieki cistino.
Tyrimai rodo, kad liucinas yra pati didžiausia anabolinė (skatina augimą) aminorūgštis, o cistinas gali padėti padidinti glutationo – ląstelinio antioksidanto – kiekį organizme.
Išrūgų baltymai yra ypatingai efektyvus stimuliuojant žmonių augimą. Žmonių krūtinės pieną sudaro 60 procentų išrūgų, kai tuo tarpu karvės piene jų galima rasti tik 20 procentų.
Išvada tokia – baltymai išrūgose yra labai aukštos kokybės. Jie pilni nepakeičiamųjų aminorūgščių, tarp kurių yra liucinas ir cistinas.

Išrūgų baltymų papildų poveikis jėgai ir raumenų masei

Geriausiai žinoma priežastis, dėl kurios yra vartojami šie baltymai, yra tikslas padidinti jėgą ir raumenų masę.
Baltymai yra populiarūs tarp kultūristų, modelių, taip pat tarp žmonių, siekiančių pagerinti savo rezultatus sporto salėje.
Svarbiausias išrūgų poveikis raumenų masei/jėgai yra:

  1. Pamatai: Suteikia baltymų ir aminorūgščių, kurios sukuria pamatus norint užsiauginti raumenų masės.
  2. Hormonai: Padidina hormonų, tokių kaip insulinas, kiekį organizme ir stimuliuoja raumenų augimą.
  3. Liucinas: Turi daug aminorūgšties, kuri vadinasi liucinas. Ši rūgštis stimuliuoja raumenų sintezę molekuliniu ir genetiniu lygiais.
  4. Greitais sugėrimas: Išrūgų baltymai sugeriami ir išnaudojami labai greitai palyginti su kitais baltymais.

Išrūgų baltymų papildai pagerina sotumo jausmą ir gali padėti atsikratyti nereikalingo svorio

Gerai žinoma, kad baltymai gali padėti atsikratyti nereikalingo svorio.
Tai neabejotinai yra pats efektyviausias makroelementas.
Baltymai gali padidinti medžiagų apykaitą iki 80-100 kalorijų per dieną, ir automatiškai sumažinti suvartojamą kalorijų kiekį iki 441 per dieną.
Vienas tyrimas parodė, kad 60 procentų žmonių, kurių maisto racioną sudarė 25 procentai baltymų, nebejautė alkio ir nustojo užkandžiauti naktį.
Išrūgų baltymų vartojimas yra puikus būdas padidinti baltymų vartojimą, kuris bus naudingas norint numesti nereikalingą svori.
Tyrimai parodė, kad pakeitus produktus, iš kurių gauname kalorijas, į išrūgų baltymus, bei kilnojant svorius, galima numesti iki 4 kg svorio, tuo pačiu padidinant raumenų masę.
Tad jeigu norite numesti svorio ar išlaikyti raumenų masę, išrūgų baltymų papildai jums tikrai bus naudingi.

Išvada tokia – baltymai padeda numesti svorį paspartindami medžiagų apykaitą ir sumažindami apetitą. Išrūgų baltymai gali padėti sumažinti riebalų kiekį organizme tuo pačiu padėdami išlaikyti raumenų masę.

Kita nauda, kurią organizmui suteikia išrūgų baltymai

Išrūgos yra ne tik aukštos kokybės baltymų šaltinis – jos taip pat turi ir kitų naudingų medžiagų.
Tarp medžiagų galima rasti laktoferiną, betalaktoglobuliną, alfalaktalbuminą bei imunoglobuliną.
Be raumenų bei jėgos, išrūgų baltymai turi ir kitų privalumų.

Sumažėjęs kraujospūdis, cukraus kiekis kraujyje bei depresijos bei streso simptomai.
Tyrimai parodė, kad baltymai padeda apsisaugoti nuo vėžio, sumažina hepatito simptomus, sustiprina kaulus, pagerina imuniteto sistemą ŽIV sergantiems asmenims, bei prailgina pelių gyvenimą.
Tai, kad šiame baltyme yra daug cistino, rodo, jog jis naudingas žmogaus sveikatai. Cistinas padeda organizmui padidindamas glutationo – pagrindinio antioksidanto pakaitalo kūno ląstelėse – kiekį.

Vartojimas

Rekomenduojamas vartojimo kiekis yra maždaug 25-50 gramų per dieną, po treniruočių.
Rekomenduojama naudotis instrukciją, kuri yra ant pakuotės.